ارتش سوریه منطقه جنوب غربی شهر حلب در شمال این کشور را که در معرض حمله شدید گروه‌های تروریستی قرار دارد، منطقه باز نظامی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از دمشق، منطقه جنوب غربی شهر حلب در معرض حمله شدید گروه‌های تروریستی است که این امر باعث شد تا ارتش سوریه و نیروهای مقاومت دو دانشکده تسلیحات و توپخانه را تخلیه کرده و در خطوط دفاعی جدیدی موضع بگیرند.

همزمان ارتش سوریه جنوب غربی شهر حلب را منطقه نظامی باز اعلام کرد.

درگیری‌های شدید در جبهه «تسلیحات» و «الراموسه» در پی هفتمین حمله گروه‌های مسلح در روزهای اخیر از سر گرفته شد. این حمله گروه‌های مسلح بعد از دریافت پشتیبانی از گروه‌های تکفیری در مرز ترکیه و شهر ادلب صورت گرفت.

یک خبرنگار میدانی در شهر حلب گفت: با وجود تهدید گروه‌های تروریستی علیه ساکنان محله‌های «الحمدانیه» و «الاکرمیه» و «الاعظمیه» در غرب شهر حلب، این محله‌ها در امنیت به سر می‌برد و جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: عقب‌نشینی ارتش به نقاط معین به‌معنای وجود خطری برای شهر حلب نیست بلکه درگیری هم‌اکنون برای شکستن محاصره عناصر مسلح است. ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به‌زودی کار را یک‌سره خواهند کرد.

در همین حال، یک کارشناس نظامی گفت: حمله شدید کنونی گروه‌های تروریست از جبهه جنوب غربی شهر حلب حمله‌ای با حمایت خارجی است که افسران و عناصر اطلاعاتی خارجی آن را طرح‌ریزی می‌کنند؛ اما در میدان نبرد، نیروهای دلاور ارتش و هم‌پیمانانشان تروریسم را زیر پا له خواهند کرد، حال هرچه می‌خواهند حملات و وحشیگری آنها افزایش یابد.

وی تأکید کرد: عملیات رزمی در اوج خود قرار دارد و پایان نخواهد یافت و تلاش برای بازپس‌گیری مواضعی که گروه‌های تروریست وارد آن شدند، در جریان است